איחוד דיונים- בית המשפט העליון

משפחה אחת, שופט אחד
במסגרת תביעות המתנהלות באירופה בין שני בני זוג ישראלים החיים בחו"ל, הצליח הסכסוך לזלוג גם לישראל, כאשר ההורים של כל אחד מבני הזוג הגיש תביעות כנגד בני הזוג, כאן בישראל, להשבת כספים שלכאורה נתנו לבני הזוג כהלוואה במהלך החיים המשותפים.
אלא שההורים של צד אחד הגישו את התביעה בבית המשפט בתל אביב, וההורים של הצד השני הגישו את התביעה בבית המשפט בירושלים.
משרדנו מצייג את הבעל, שמוצא עצמו נתבע בשתי חזיתות בישראל (נוסף על החזית האירופאית). חרף התנגדות הצד השני (והשלישי), שוכנע ביהמ"ש העליון כי נכון לאחד בין התביעות, שכן "משפחה אחת, שופט אחד" וכעת הבעל (וגם האישה) לא יידרשו להגיע לדיונים ברחבי מדינת ישראל, אלא להתנהל אך ורק בפני שופט אחד, בבית משפט אחד, שיכריע בנוגע למשפחה אחת.
העמידה על הזכות הדיונית ה"טכנית" הזו תחסוך ללקוח כספים רבים בהתייצבות לדיונים, בהפסד ימי עבודה וטיסות (ואולי גם ימי בידוד), ותסייע לו להציג את גרסתו בצורה יעילה בפני שופט אחד שישמע את הסיפור המשפטי כמכלול, ויכריע באופן שלוקח בחשבון את כלל נסיבות המקרה, ויימנע מתן החלטות עובדתיות סותרות המהוות קרקע פוריה לערעורים שיעלו לצדדים בזמן יקר ובסכומים לא מבוטלים.
עם כניסתם של תקנות סדרי הדין החדשות לתוקף בראשית השנה האזרחית, חשוב להקפיד ולבדוק האם יש בתקנות כדי לסייע לנו להגיע לתוצאה הרצויה, עוד בטרם ההליך יצא לדרך, ולהימנע משגיאות קטנות שעשויות לצמוח לכדי טעויות גדולות ביום מתן פסק הדין.
לקריאת ההחלטה:
סייעה בייצוג בתיק – עורכת הדין Lihi Tzur ממשרדנו

תפריט נגישות